PORADNIK W FAZIE UPDATE'U! ZAPRASZAM ZA JAKIś CZAS .
Druid- skupia się on na magii tworzenia, natury.Zaletą druida jest stosunkowo duża ilość punktów many. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią trudną w rozwoju, jednak łącząc punkty many i życia, druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest dosyć łatwy do wytrenowania, a dzięki update 7.6 gdzie wprowadzono różdzki może expić łatwiej niż do tej pory. Zwany czasem jest drutem. Postać bardzo przydatna na wspólne hunty ze względu na posiadanie czarów leczniczych. Po update 8.1, w którym wprowadzono healing potiony, UHy, czyli byłe największe źródło pieniędzy druida praktycznie znikło.
Spis treści:
1. Wyposażenie 2. Mlv 3. Czary - czyli co warto kupić? 3a.Czary dla PACC 4. Exp 4a.Mapki expa 4b.Opis Dragon Lair 4c.Hydry 5. Summony 5a.Summony na hunty 6. Zabijanie 7. Rody 8. Linki do przydatnych poradników.
1.Wyposażenie:
Podaję tu przykładowe (czyt.minimalne, bądź zalecane) EQ dla każdego druida. Oczywiście kwestia cen jest uzależniona od serva, na którym gramy.
[8-13lvl] Soldier Helmet, Scale Armor, Brass Legs, Leather Boots, Snakebite Rod, Dwarven Shield [13-19lvl] Steel Helmet, Plate Armor, Plate Legs, Leather Boots, Moonlight Rod, Dwarven Shield [19-26lvl] Steel Helmet, Mammoth Fur Cape, Plate Legs, Leather Boots, Necrotic Rod, Guardian Shield [26-33lvl] Hat of the Mad, Blue Robe, Plate Legs, Leather Boots/Boots of Haste, Terra Rod, Dragon Shield/Vampire Shield [33-50lvl] Hat of the Mad, Blue Robe, Blue Legs/Knight Legs, Boots of Haste, Hailstorm Rod, Vampire Shield/Demon Shield
Bawienie się w rzeczy typu Lightning Set UWAGA, Terra Set UWAGA, Magma Set UWAGA, czy Glacier Set UWAGA pozostawiam do własnej dyspozycji. Efekty są różne w zależności od stylu gry.
2.Mlvl
Sprawa dość kontrowersyjna więc umieszczam minimalny wg. mnie mlvl na dane poziomy. Pamiętajmy, że z updatem 8.0 siła naszych czarów zależy od poziomu magicznego. Nie zapominajmy więc zabierać ze sobą jedzenia, i podczas lagów/zapełnionych expowisk produkować runy.
10lv - 5mlv 15lv - 15mlv 20lv - 20mlv 25lv - 30mlv 30lv - 35mlv 35lv - 40mlv 40lv - 45mlv 50lv - 50mlv
3.Czary - czyli co warto kupić?
8-15lvl 1) Find Person Cena: 80 gp Inkantacja: "Exiva" Potrzebna mana: 20 Wymagany poziom: 8 Opis: Na niższych levelach doskonały czar do trenowania poziomu magicznego(wpisując Exiva "twój nick), ponieważ jest tańszy od światła (które przecież mamy wbudowane w kliencie). Na wyższych, używany do szukania osób (po wypowiedzeniu czaru zobaczymy zieloną wiadomość, która wskaże, w którym kierunku znajduje się poszukiwana osoba).
3) Light Healing Cena: 170gp Inkantacja: "Exura" Potrzebna mana: 20 Wymagany poziom: 9 Opis: Po update 8.1 stał się bardzo przydatnym czarem na wyższych levelach. Siła leczenia tym czarem została zwiększona.
2) Antidote Cena: 150 gp Inkantacja: "Exana Pox" Potrzebna mana: 30 Wymagany poziom: 10 Opis: Typowa odtrutka.
3) Intense Healing Cena: 350 gp Inkantacja: "Exura gran" Potrzebna mana: 70 Wymagany poziom: 11 Opis: Średnie leczenie. Siła leczenia tym czarem została zwiększona po update 8.1.
4) Magic Shield Cena: 450 gp Inkantacja: "Utamo Vita" Potrzebna mana: 50 Wymagany poziom: 14 Opis: Na 3 minuty i 20 sekund twoja mana (punkty magii) traktowana jest jak twoje życie. Mana, którą stracisz zamiast życia podczas trwania Magic Shielda nie liczy się do twojego poziomu magicznego, liczyć się będzie tylko 50MP, które wydasz aby ten czar rzucić.
5) Intense Healing Rune Cena: 600 gp Inkantacja: "Adura Gran" Potrzebna mana: 240 Wymagany poziom: 15 Opis: Runa średniego leczenia. Pierwsza runa, na której można zarobić. Sprzedawana nisko-poziomowym rycerzom, bądź wysoko-poziomowym magom. Jej wartość bardzo spadła po update 8.1.
6)Create Food Cena: 350 gp Inkantacja: "Exevo Pan" Potrzebna Mana: 120 Wymaany poziom: 15 Opis: Losowo tworzy jedną lub dwie sztuki jedzenia spośród następujących typów jedzenia: Grapes, Bread, Roll, Cheese, Apple, Meat, Ham. Bardzo przydatny, gdy potrzebujemy jabłka na Desert Quest.
16-30lvl 1) Avalanche Rune Cena: 1200 gp Inkantacja: "Adori Mas Frigo" Potrzebna mana: 530 Wymagany poziom: 30 Opis: Runa ofensywna o największym polu działania. Doskonała do niszczenia hord potworów podatnych na lód (używana tylko przez magów). Robienie tylko na własny użytek.
2) Ultimate Healing Rune Cena: 1500 gp Inkantacja: "Adura Vita" Potrzebna mana: 400 Wymagany poziom: 24 Opis: Kiedyś najczęściej kupowana runa w Tibii. Obecnie mało popularny środek do leczenia summonów/knightów.
3) Summon Creature Cena: 2000 gp Inkantacja: "Utevo Res" Potrzebna mana: 200+ Wymagany poziom: 25 Opis: Przyzywa potwora. Listę potworów, które możesz przyzwać podaję TU UWAGA.
31lvl+ 1) Invisible Cena: 2000 gp Inkantacja: "Utana Vid" Potrzebna mana: 440 Wymagany poziom: 35 Opis: Stajesz się niewidzialny dla niektórych potworków.
2)Terra Wave Cena: 2500 gp Inkantacja: "Exevo Tera Hur" Potrzebna mana: 210 Wymagany poziom: 38 Opis: Czar żywiołu ziemi, bardzo podobny do "Exevo Vis Hur".
3a.PACC:
1) Death Strike(16lv - śmierć), Energy Strike(12lv - energia), Flame Strike(14lv - ogień), Ice Strike(15lv - lód), Terra Strike(13lv - ziemia). Cena:800gp każdy Inkantacja: "Exori Mort", "Exori Vis", "Exori Flam", "Exori Frigo", "Exori Tera". Mana:20 Opis: Każdy z tych czarów jest podobny. Można je użyć na odległość jednej kratki na wprost od siebie lub wystrzelić jako pocisk w potwora/gracza, którego się w danym momencie atakuje. W tym wypadku maksymalny zasięg wynosi 3 kratki.
2)Heal Friend Cena:800gp Inkantacja: " Exura Sio "nick " Mana: 140 Wymagany Level: 18 Opis: Czar leczy wybraną osobę. Musisz stać w odległości nie większej niż 5 pól od osoby, którą chcesz uleczyć. Po update 8.1 czar używany tylko do leczenia innych osób. Uwaga! Nie można leczyć graczy znajdujących się za ścianą.
3)Mass Healing Cena:2200gp Inkantacja: "Exura Gran Mas Res" Mana: 150 Wymagany Level: 36 Opis: Leczy wszystkich graczy i potwory w promieniu 4 kratek. Leczy około 200HP (+-40) w zależności od poziomu. Ten czar jest najlepszy do leczenia swoich summonów, ponieważ jest bardziej opłacalny od run UH oraz IH. Przydaje się również na huntach i questach do leczenia pozostałych członków drużyny.
4.Exp solo Miejsca bardzo przykładowe, z powodu, że każdy ma swój styl, żyje w innym mieście. 8-13lvl Trolle, Frost Trolle,Swamp Trolle, Rotwormy [Edron, Carlin, Thais, Venore, Liberty Bay, Darashia, Ankrahmun] 13-19lvl Dwarf Soldiery, Rotwormy [Kazordoon] 19-27lvl Rotwormy, Dwarf Soldiery, Slimy, pojedyncze respy Dwarf Guardów, Cyclopy [Kazordoon, Thais] 27-40lvl Guardy, Slimy, Cyclopy, Tarantule, Dragony, Piraty [Thais, Venore, Port Hope, Liberty Bay, Kazordoon]
4a.Mapki:
Tu załącze takie mini-mapki, które przedstawiają przykładowe miejsca do expienia:
Venore:
Carlin:
4b.Dragon Lair:
Chciałbym napisać o dragon lair. Popularnym miejscu do huncenia ED+Knight lub DS + Druid. Po update 8.1 coraz częściej expią tu samotne eldery. To lecimy: Po przejsciu przez scorpiony i ognie mamy do wyboru 2 respy. Jesli chcemy isc na dragi, polecam 1. resp gdyz jest ich duzo wiecej. Jest tu takze bezpiecznie huncic DLe na wiezy. Natomiast jezeli chcemy wybrac sie na dragon lordy lepszym respawnem bedzie nr 2 z uwagi na bardzo szybki respawn tych czerwonych przyjaciół.
Teraz opisze co, gdzie i jak na poszczegolnych respach, żeby nie było niespodzianek:
1: Wieza - Na powierzchni znajduje sie tam 1 dragon. Pójdąc w góre trafimy na 2 dragi, a pietro wyzej na Dragon Lorda. Na dole bedą 3 dragi przy czym jeden blisko wejścia!
2: Tutaj respi sie jeden dragon. Dobre miejsce do wypróbowania swoich sił.
3: Na górze są 2 dragony, na dole natomiast, na wejsciu moze byc od 1-3 dragów, przy czym w kazdym rozgalezieniu od 2 do 4 dragów. Dodam też, że w dolnym rozgałęzieniu jest dziura do dwóch dragów.
4: Na powierzchni jeden drag, wyzej 2, później znowu 1 i na samej górze 2.
5: Na powierzchni jeden drag, po zejsciu na dol czekaja na nas 2. Na górze znajduje sie takze kilka dragów, ale trzeba wejsc do nich po parcelach lub po użyciu levitate.
6: Tam bedziemy musieli uzyc parceli idac do Dragon Lair.
7: Na dole przy samym wejsciu czeka na nas dragon wraz z DLem (tata i syn?).
8: Wchodzimy do punktu nr. 4
9: Na dole znajduja sie 3 dragi w dosc bliskiej od siebie odleglosci.
10: Tutaj chyba najlepszy resp DLi. Po zejsciu, moze czekac na nas dragon i dalej nastepny. Na samym koncu znajduja sie 2 Dragon Lordy które mozna latwo odlurowywac.
11: Tam czeka na nas DL wraz z Dragiem, mamy dosc duzo miejsca do manewrowania.
No to chyba tyle o świecie Dragów. Przejdźmy do dalszej częsci poradnika
4c.Hydry
Przybiżę wam podstawy huntu na hydrach.
Team powienien się składać z: blokera (knight 50+, skills najlepiej 70+), Ciebie (Druid 36 lv+), oraz drugiego Druida/Sorca (28+). Każdy z magów przyzywa po 2 DSy. Sytuacja przedstawiona na SSie:
5.Hunty
od 28-36lvl Dragi: -Druzyna: Knight[bloker- 40lvl+, skille: 70/70] -Runy: Icicle
od 36 lvl+PACC obowiązkowo Hydry -Drużyna: Knight [bloker 50lvl+, skills 70+/70+],drugi sorc/druid 28 lvl+. -Runy: SD, gdyby wyszło za dużo Hydr
5a.Summony na hunty:
Na smoki
Wbijasz 2 dsy i idziesz. Walisz z Icicle bądź z rózgi najlepiej lodowej i patrzysz żebyś nie obrywał. Bardzo wygodnie huntuje się na górce z dragami na edron. 2 dragi, szybkie spawny. Można ustawić parcele na około i sobie wychdzimy gdzie chcemy.
Przykładowe SSy:
Na DL Jeśli idziecie na double spawn w venore dragon lair to najlepiej 3, 4 dsy. Na lidera idzie mniej UH jak się przerzuci, ale od blokowania jest bloker, a DSy mocniej biją. Oczywiscie do 3 DSów trzeba 2 sorców/druidów lub sorca/ druida i palla z levlem 50~ i runką convice. Walisz z różczki/Icicle.
Na Guardy Albo 2 monki i 0 - 2 strzały na guarda, albo jeden monk i praktycznie ubijacie guarda sami z różczki .
Na Necro 2 DSy + różdżka (byle nie necrotic). Mas Res w pogotowiu. Przeszkadzających nieumarłych można wybić z flama.
Na Hero Bloker i atakujesz z morta. Od 60 mlv można bić solo.
Na BK Podobnie jak na Hero.
W Mintwalin oraz Cyclopolis najlepsze summony to monki. Ludzie mówią, że w Orc Fortress dobrze się expi z monkami, ale mi sie jakoś nie widzi żeby 2 monki ustały atak 5 zerków tak na luzie.
Ktoś kiedyś powiedział/ napisał, że na potwory do 180 expa (ghoule, cyce, beho ... ) summonujemy jednego monka, a na te lepsze 2. Oczywiście te niewiele lepsze
6. Zabijanie
Wbrew pozorom Druid jest niezłą profesją w PvP.
Do 25 lvl Cóż nie mamy zbyta dużego wyboru jak "comba" Rod + HMM/Icicle/GFB. Gdy zabrano nam możliwość używania sd do 45lv, to jesteśmy na razie zerem
Od 25 lvl Tu do gry wkraczają summony . -25 lvl: Fire Devil - ^.- -27 lvl: Orc Berserker - wali do 150 ;D Mało życia :/ -28 lvl: Demon Skeleton - dużo życia,mocno wali,powolny. Przydatny na trapa -30 lvl: Fire Elemental - bezapelacyjnie najlepszy potwor do zabijania. Ogromne comba i duże obrażenia. W połączeniu z SD to pewna śmierć dla przeciwnika, Trochę osłabiony po update, ale nadal użyteczny.
7.Rody
a)Snakebite Rod
Wypada z :Ghost , Necromancer , Lizard Snakecharmer , Orshabaal , Serpent Spawn , Necropharus. Cena: Pierwsza za free, kolejne za 500 gp. Przeciętne obrażenia - 13 Żywioł - Ziemia Zasięg - 3 sqm Mana - 2 Min. poziom- 7 lvl Waga- 43 oz.
Plusy: Darmowa Minusy: Ciężka, bije z ziemi.
b)Moonlight Rod
Wypada z :Necropharus Cena: 1000 gp Przeciętne obrażenia - 19 Żywioł - Lód Zasięg - 3 sqm Mana- 3 Min. poziom- 13 lvl Waga- 19,5 oz.
Plusy: Bije z lodu ,lekka, daje lekkie światło Minusy: Droga
c) Necrotic Rod
Wypada z :Fire Devil , Warlock , Witch , Rahemos Cena: 5000 gp Przeciętne obrażenia- 30 Żywioł: Śmierć () Zasięg- 3 sqm Mana- 5 Min. poziom- 19 lvl Waga- 29 oz.
Plusy: Bardzo dobra różdżka, radzę nosić ją razem z Hailstormem Minusy: Beznadziejna na Tomby
d) Terra Rod
Wypada z :Beholder , Lizard Snakecharmer , The Evil Eye , Acolyte of the Cult Cena: 10000 gp (u graczy do 3k ) Przeciętne obrażenia - 45 Żywioł - Ziemia Zasięg- 3 sqm Mana- 8 Min. poziom- 26 lvl Waga- 25 oz.
Plusy: Leciutka. Minusy: Ziemia :/
e)Hailstorm Rod
Wypada z : Priestess , Marid , Quara Predator Cena: 15000 gp (tylko na Edron) Przeciętne obrażenia- 65 Żywioł - lód Zasięg- 3 sqm Mana- 13 Min. poziom- 33 lvl Waga- 27 oz.
Plusy: Najlepsza różdżka, dragi nie stanowią problemu. Minusy: ? xD
|